תנאי הזמנה באתר כנפי משק
ספח 1 בהסכם זכויות נוסע צ'ארטר 1572/12.2015:

בלו אייר צ'ארטר– הגדרות ותנאים להסכם תחבורה (ANNEX 1 at Passenger Charter Agreement 1572/07.12.2015:Blue Air Charter’s Terms and Conditions of Transportation)
1. הגדרות בדבר כוונתם של כמה ביטויים הנדונים להלן
(הערה לתרגום העברי: בכל מקום בו מצוין לשון זכר הכוונה ללשון זכר ונקבה כאחד)
כאשר אתה קורא את המסמך הזה נדרש להבין כי: 
"חברת תעופה", "אנחנו",  "שלנו", "עצמנו", "אנו", "לנו", "איתנו", "עלינו", "על ידינו", על כל הטיותיהם, כוונתם לבלו אייר (S.C. Blue Air-Airline Management Solutions S.R.L. cu sediul social in Soseaua Bucuresti-Ploiesti 42-44, Complex Baneasa Business & Technology Park, cladirea A, etaj 3-4, sector 1, Bucuresti, Romania; Cod fiscal RO 31525574 ).
"אתה", "שלך", "עצמך", "הינך", "עליך", על כל הטיותיהם, כוונתם לכל אדם, למעט אנשי צוות, המובלים או עומדים להיות מובלים  במטוס, אשר ברשותם כרטיס אלקטרוני. (בנוסף, ראה גם הגדרה ל"נוסע"). 
"BMS" או "OB" - מייצג את קוד הזיהוי של בלו אייר. 
"קטע טיסה" - מייצג נסיעה אחת, במסלול בודד, יציאה ו/או הגעה. 
"תוכנית נסיעה" -  הכוונה לכרטיס אלקטרוני הנקנה לנוסע (מכיל כרטיס לכיוון אחד או כרטיס הלוך ושוב).
"סוכן מורשה או סוכן צ'רטר" - הכוונה לסוכן מכירות הממונה על ידינו לייצוג חברתנו לטובת מכירת שירותי תחבורת האוויר שלנו, לאחר הסכם צ'ארטר חתום כהלכה.
"כבודה" – הכוונה לביגוד וחפצים אישיים אחרים שהנוסע עשוי להצטרך במהלך הנסיעה. אלא אם נאמר אחרת, הגדרה זו כוללת הן כבודה הנישאת בתא הנוסעים והן כבודה נמסרת בתא המטען. 
"כבודה נמסרת" ("CHECKED-IN BAGGAGE" )  - היא הכבודה שאותה לוקחת החברה למשמורת מרגע המסירה עד ליעד הסופי שאליו הונפק תג זיהוי הכבודה. "הכבודה הנמסרת" כוללת כל חפץ שנשקל, תויג, ואוחסן בחזקת מטוס. 
"תג זיהוי הכבודה" ("BAGGAGE IDENTIFICATION TAG")  - הוא מסמך המונפק אך ורק לשם זיהוי "הכבודה הנמסרת".
"כבודה נישאת/כבודת תא נוסעים" ("CARRY-ON/CABIN BAGGAGE")  - היא הכבודה שהנוסע יכול לשאת עימו בתא הנוסעים ועל כן הוא נושא באחריות כלפיה. 
צ'ק-אין (CHECK-IN)  - הוא הזמן הנדרש לאימות וקבלת מסמכי נסיעה, תיוג "הכבודה הנמסרת", ניפוק ומסירת אישור עלייה לטיסה (Boarding Pass).
"תנאי ההסכם"  - הינם ההוראות והתנאים הכלולים בכרטיס האלקטרוני/כרטיס קבוצתי או הנמסרים יחד עם הכרטיס האלקטרוני/כרטיס קבוצתי, הינם מזוהים כך וכוללים בתוכם את ההגדרות והתנאים להסכם תחבורה. 
"קופון" – הכוונה לקופון אלקטרוני/כרטיס קבוצתי, כל קופון כזה מאפשר לנוסע לנסוע במסלול המפורט המצוין בו.  
 "קופון אלקטרוני/כרטיס קבוצתי" – הכוונה לקופון טיסה אלקטרוני או מסמך אחר המצוי במאגרי המידע שלנו.
"כרטיס האלקטרוני/כרטיס קבוצתי" – הכוונה לתוכנית נסיעה המפורטת על ידינו או בשמנו בקופונים האלקטרוניים, הכוללים את שם הנוסע, מסלול הנסיעה של הנוסע, מספר הטיסה, התאריך, התעריף, וכו'.
"הועידה" – הכוונה לכל או אחד מהמסמכים הרשמיים האלו, זה או אחר:
 "הועידה להאחדת מספר כללים הקשורים להובלה בינלאומית באוויר", שנחתמה בוורשה ב- 12/10/1929 (להלן תיקרא ועידת וורשה); 
ועידת ורשה כפי שתוקנה בהאג ב-28/9/1955; 
ועידת וורשה כפי שתוקנה על ידי פרוטוקול נהלים נוסף מס' 2 במונטריאול (1975); 
ועידת ורשה כפי שתוקנה בהאג ב-28/9/1955 ;
וועידת וורשה כפי שתוקנה על ידי פרוטוקול נהלים נוסף מס' 2 במונטריאול (1975); 
ועידת ורשה כפי שתוקנה בהאג ב-28/9/1955 וועידת וורשה כפי שתוקנה על ידי פרוטוקול נהלים נוסף מס' 4 במונטריאול (1975); 
ועידת גוודלחארה הנוספת (1961); 
ועידת מונטריאול (1999); 
אסדרה (האיחוד האירופי) מס' 261/2004 של הפרלמנט האירופי והמועצה האירופית מה-11/2/2004 (Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004;); 
אסדרה מס' 2111/2005 של הפרלמנט האירופי והמועצה האירופית מה-14/12/2005 (Regulation no 2111/2005 of the European Parliament and of the Council of 14 December 2005); אסדרה מס' 2027/97 של הפרלמנט האירופי והמועצה האירופית מה-9/10/1997 בדבר חבות מוביל אוויר במקרים של תאונות (Regulation no 2027/97 of the European Parliament and of the Council of 09 October 1997 on air carrier liability in the event of accidents).
"נזק" – כולל מוות או פציעה של נוסע, אובדן או גניבה של "הכבודה הנמסרת", או חסר התכולה עקב כך, או סוג אחר של נזק העולה מההובלה או בקשר אליה, או משירות משני אחר המבוצע על ידינו.
"ימים"  - הכוונה היא ימים קלנדריים. למטרת הודעות, היום שבו ניתנת ההודעה לא יחשב ולא יספר. 
"חברה" – הכוונה מוביל אווירי, למעט אנחנו. 
"אירו" – הכוונה ליחידת המטבע שאומץ על ידי האיחוד האירופאי בהתאם ל:Art 207&209 of the Treaty of Rome.
"כבודה עודפת" – הכוונה לכבודה החורגת ממשקל המקסימום המותר המצוין על הכרטיס.
"כוח עליון" – הכוונה לנסיבות לא שגרתיות ובלתי צפויות, מעבר לשליטתנו ולשליטתך, אשר השלכותיהן הנן בלתי נמנעות, גם אם כל אמצעי הזהירות היו נלקחים. 
"קופון טיסה" – הכוונה לחלק מהכרטיס האלקטרוני שהונפק על ידינו או בשמנו ואושר על ידינו, ושיהיה בחזקתך, המציין את נתיב הנסיעה. 
"נוסע"  - הכוונה לכל אדם, למעט חברי הצוות, המובל או עומד להיות מובל בכלי תעופה המבוסס על כרטיס אלקטרוני/כרטיס צ'ארטר. (ראה גם את ההגדרה ל: "אתה", "שלך", "עצמך").                                
"קטין לא מלווה (UM)" – בלו אייר יחשיבו כקטין לא מלווה (UM) כל אזרח רומני בגילאים 6 עד 17 שנים כולל, אשר נוסע ללא ליווי מבוגר, וקטינים לא מלווים בעלי נתינות אחרת – בגילאים 6 עד 13 שנים, כולל. הסכם נסיעת צ'ארטר כנפי משק תור בע"מ 1572/07. 12.2015. (PASSENGER CHARTER AGREEMENT MESHEK WINGS TOUR LTD. 1572/07.12.2015)

2. ישימות
2.1 תנאים כלליים: 
כל הגדרות ותנאי הסכם תחבורת הצ'ארטר יהיו מוחלים רק על תחבורת האוויר של הנוסע והכבודה, המבוצעת על ידינו בהתאם ובהמשך להסכם הצ'ארטר, ולכל חבות שיכולה להיות לנו בקשר להובלת אוויר זו. ההגדרות ותנאי הסכם תחבורת הצ'ארטר, המפורטים על הכרטיס האלקטרוני, הכרטיס הקבוצתי, קופון הטיסה, תגי זיהוי הכבודה, או כל מסמך נסיעה המקובל על ידינו, יהיו חלק מההגדרות ותנאי הסכם תחבורת הצ'ארטר הללו.
2.2 החוק הקובע: 
ההגדרות ותנאי הסכם תחבורת הצ'ארטר יהיו מוחלים בהינתן שהם עקביים וקונסיסטנטיים עם התעריפים והתקנות שלנו בכוח. אם אחד או יותר מהתנאים וההוראות ב"צ'ארטר– הגדרות ותנאים להסכם תחבורה" אינו תקף תחת כל תקנה ברת יישום, התנאים וההוראות האחרים יגברו וישררו בתוקף.
2.3 זכות ההיקרות:
במקרה של חוסר תאימות וקונסיסטנטיות בין "צ'ארטר– הגדרות ותנאים להסכם תחבורה" ובין תנאים והוראות אחרים, אנו יכולים להתנות, בקשר לנושאים מסוימים, שההגדרות ותנאי הסכם תחבורת הצ'ארטר יגברו וישררו. 

3. כרטיסים
3.1 
ההגדרות ותנאי הסכם תחבורת הצ'ארטר יהיו מוכלים לתוך הסכם הצ'ארטר המוסכם בין מוביל הצ'ארטר לבניינו.
3.2 
אנו נוביל רק את הנוסעים ששמם מפורט על הכרטיס האלקטרוני או ששמם קיים ברשימת הנוסעים המסופקת לנו על ידי מוביל הצ'ארטר; עליך החובה להחזיק מסמך זיהוי (תעודת זהות או דרכון) בהתאם ליעד, בתוך או מחוץ לארץ. 
3.3 שם וכתובת המוביל:
שמנו יכול להיות מקודד BMS או OB או כל קיצור המפורט על הכרטיס האלקטרוני, הכרטיס הקבוצתי או כל מסמך אחר המונפק בשמנו והמאושר על ידינו.

4. הזמנות   
4.1 נתונים אישיים: 
הנתונים האישיים שלך נחוצים לנו למטרות אלו: רכישה והנפקת כרטיס אלקטרוני/כרטיס קבוצתי, ניהול חשבונות, חשבוניות וניהול ספרי חשבונות (כולל אימות האשראי וכרטיסים אחרים), מטרות משפטיות ואדמיניסטרטיביות, ניתוח סטטיסטי, למטרת פיתוח וסיפוק שירותים, ובכדי לסייע לקיום נהלים הקשורים למכס, ביטחון וגבולות, ובכדי לספק נתונים כגון אלו, בהקשר לנסיעתך, לסוכנויות ממשלתיות. נתונים כגון אלו יכולים להיות בשימוש לסקרי שוק ועל ידי חברות בתוך קבוצת בלו אייר. למטרות אלו, אתה מסמיך אותנו לשימוש בנתונים באופן זה ולשליחתם למשרדינו ולסניפינו, לסוכנינו המאושרים, סוכנויות ממשלתיות, סוכנויות לעיבוד מידע ונתונים, חברות אשראי וחברות הנפקת כרטיסים או לאלו המספקים את השירותים הנ"ל. זה כולל שידור ושיגור של הנתונים האישיים שלך אל מחוץ לרומניה.
4.2 הושבה: 
אנו איננו מבטיחים לספק מושב מסוים בתוך המטוס ואתה תסכים לקבל כל מושב שיוצע לך. אנו שומרים את זכותנו להקצות מושבים אפילו לאחר העלייה לכלי הטיס. דבר זה יכול ויהיה נחוץ לצרכים תפעוליים, לצורכי בטיחות טיסה או מסיבות ביטחון.    

5. צ'ק-אין ועלייה למטוס
5.1 מועד אחרון לצ'ק-אין: 
עליך להגיע לנמל התעופה זמן רב לפני זמן יציאת הטיסה המתוכנן בכדי לאפשר השלמת תהליכי הצ'ק-אין, המכס, והעלייה למטוס. המועד האחרון לצ'ק-אין יכול להשתנות מנמל תעופה זה לאחר ומטיסה זאת לאחרת. זו אחריות שלך לוודא שאתה מציית ומתאים עצמך לתנאי הנסיעה. עמדות ומשרדי הצ'ק-אין פתוחים 2 שעות (שעתיים) לפני הטיסה, המועד האחרון לנוכחות לצ'ק-אין הוא 40 דקות לפני שעת ההמראה המתוכננת. אם אינך מצליח להופיע לצ'ק-אין לפני המועד האחרון או אם אין לך את המסמכים הנדרשים, אנו שומרים את זכותנו לא לקבל אותך לנסיעה ולא תהיה לנו חבות להפסדיך הכספיים כתוצאה מאי הצלחתך לקיים את התנאים והנהלים הכלולים להלן.
5.2 מחויבויות בזמן הצ'ק-אין: 
בזמן הצ'ק-אין עליך החובה להראות את כרטיסך או כל מסמך אחר שהונפק על שמך ואושר על ידינו, מסמכי זיהוי, תעודת זהות או דרכון (כל אחד מהם או שניהם), כבודה נמסרת/כבודה הנדרשת לשקילה והכבודההנישאת, בכדי לוודא שהם אינם חורגים ממגבלות המשקל והמידות. 
5.3 עניינים כלליים: 
עלייך לקיים כל חוק, תקנה והנחייה הקיימים בארצות היעד או היציאה, וההגדרות והתנאים להסכם התחבורה שלנו. אין לנו כל אחריות כלפיך בהשגת המסמכים הנדרשים לנסיעתך או לקיום חוקים, תקנות, הנחיות או הוראות אשר היית מיודע אליהם בכתב או בכל דרך אחרת, או לתוצאות העובדה שלא השגת את המסמכים הנדרשים או שלא קיימת את החוקים, התקנות, הנחיות או ההוראות שניתנו. 
5.4 מסמכי נסיעה: 
עליך האחריות להשיג, להחזיק ולמסור כל מסמכי יציאה, כניסה ובריאות או מסמכים אחרים הנדרשים על פי חוק, הוראות והנחיות בכדי לנסוע ממדינות מסוימות ולמדינות מסוימות. אנו שומרים את זכותנו לסרב לנסיעה של כל נוסע שמסמכיו אינם בהתאם לחוק, להוראות ולהנחיות הנוגעים לנסיעה.
5.5 בידוק ביטחוני: 
בהתאם לנסיבות מסוימות ומסיבות בטיחות וביטחון טיסה, עם בקשת סוכנויות ממשלתיות או רשויות נמל התעופה, יהיה עלייך לעבור כל בדיקה הכרחית הקשורה בך ו/או בכבודה שלך.
5.6 הליכי עלייה למטוס: 
לאחר צ'ק-אין אתה תיודע בדבר המקום והזמן שעליך ללכת אליו בכדי להשלים את הליכי המכס והעלייה למטוס. בכדי להימנע מאי הבנה או עיקוב, עלייך להקשיב הייטב להודעות הנעשות דרך מערכת הכריזה של נמל התעופה. 

6. סירוב והגבלות הובלת צ'ארטר
6.1 זכות הסירוב להובלה:  
אנו שומרים את זכותנו לסרב להוביל אותך במקרים הבאים:
6.1.1 יש לך מצב נחזה של חרדה בהמשך לצריכת סמים/אלכוהול והתנהגותך עלולה לסכן את בטיחות הטיסה; הסכם נסיעת צ'ארטר כנפי משק תור בע"מ 1572/07. 12.2015. (PASSENGER CHARTER AGREEMENT MESHEK WINGS TOUR LTD. 1572/07.12.2015)
6.1.2 מצב בריאותך אינו טוב ואין בידך המלצת רופא בקשר ליכולתך לטוס.
6.1.3 אם במהלך טיסה קודמת עם בלו אייר התנהגת באופן בלתי ראוי ויש לנו יסוד להאמין כי התנהגות זו תחזור שוב; 
6.1.4 אם אתה מסרב לציית לתנאינו בנוגע לתכולה, צורה או גודל הכבודה שלך;
6.1.5 אם אתה מסרב לאופן ביצוע הבדיקה הביטחונית שלך או של הכבודה שלך;
6.1.6 בהתאם לדרישת גופי המכס, בשל אי הצלחתך לקיים את תנאי הכניסה והיציאה אל ומחוץ למדינה;
6.1.7 אם מסרת כרטיס נסיעה שהושג באופן בלתי חוקי, מחברה אחרת מאיתנו, מסוכנים בלתי מורשים על ידנו או שדווח עליו כגנוב או אבוד או שהינו זיוף, או שאינך מסוגל להראות ולהוכיח שאתה הוא האדם הרשום על הכרטיס האלקטרוני;
6.1.8 אם אין אתה מסוגל לקיים את הנחיותינו בנוגע לבטיחות ובטחון טיסה; 
6.1.9 אם הינך מאיים או מעליב את צוות הטיסה או את צוות הקרקע שלנו;
6.2 עזרה מיוחדת: 
6.2.1 הסכמה להובלת אנשים בעלי מוגבלויות, נשים הרות, אנשים חולים או אנשים אחרים הזקוקים לעזרה מיוחדת מותנית בתיאום והסדר מוקדם איתנו. 
6.2.2 מספר מקסימלי של קטינים בלתי מלווים UM על מטוס הוא 4 (ארבע). עמלת קטין בלתי מלווה UM מפורטת בתוך הנספח; לצורך קיום דרישות והגבלות אלו ולצורך מילוי אחר כל ההנחיות הרשמיות להובלת ילדים בלתי מלווים, הנך חייב לחתום על הסכם איתנו. 

7. כבודה
7.1 משקל הכבודה:
7.1.1 כל פריט של כבודה נמסרת חייב לתאום את המידות הללו: 100X80X30 ס"מ. בעבור נוסעים הנוסעים בטיסות צ'ארטר, משקל המקסימום המותר לכבודה הנמסרת מפורט בתקנות 2.3 (Art 2.3) המייצג את המשקל הכולל של הכבודה הנמסרת (כל פרטי הכבודה הנמסרת יחד) שהנוסע רשאי לשאת ללא חיוב. משקל הכבודה אינו יכול להיחשב או להצטבר בין שני (2) נוסעים או יותר. 
7.1.2 אנו רשאים לסרב להוביל לחזקת כלי הטיס כל כבודה העולה על משקל המקסימום המקובל למטר מרובע ,שאינה מבוטחת או כאשר היא ארוזה שלא כראוי. 
7.2 כבודה עודפת:
7.2.1 במקרה שהמשקל הכולל של הכבודה הנמסרת עולה על המשקל המוסכם, או במקרה בו נוסע מציג בשער העלייה כבודה שאינה עומדת במשקל המפורט של מקסימום 10 ק"ג ובמידות המפורטות של הכבודה הנישאת, הכבודה תירשם ותתויג, ותובל ככבודה נמסרת, ואגרת צ'ק-אין על משקל עודף תחול בהתאם לתקנה המודגשת בנספחים.
7.2.2 אופניים יתקבלו להובלה רק ככבודה נמסרת. 
7.2.3 הובלת ציוד ספורט לגולף, סקי, סקי מים, לא תעלה על 15 ק"ג. 
7.3 פרטים לא קבילים בכבודה: 
אתה לא תשים בכבודה את הפריטים הבאים:
7.3.1 פריטים אשר עלולים לסכן את בטיחות כלי הטיס או הנוסעים. הפריטים מפורטים בהוראות הטכניות להובלה בטוחה באוויר של טובין מסוכנים, שהוצאה על ידי הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO), בהוראות של ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA), ובתקנות שלנו (פרטים נוספים זמינים בהתאם לדרישה).
7.3.2 פריטים להובלה אשר אסורים על פי חוק, תקנה, הוראה בכוח, בכל מדינת יציאה או יעד.  
7.3.3 פריטים אשר אנו מעריכים כמסוכנים בשל צורתם, נפחם או משקלם. מידע על פריטים בלתי מקובלים יינתן בהתאם לדרישה.
7.3.4 חומרים רדיואקטיביים.
7.3.5 נשק וכלי נשק, תחמושת אחרת מזו המיועדת לשימוש לציד או ספורט. להלן אלו היוצאים מן הכלל:
א. נשק, כלי נשק ותחמושת לציד או קליעה למטרה. אלו יובלו רק ככבודה נמסרת בהתאם לתקנות של חברת התעופה. הנשק וכלי הנשק חייבים להיות לא טעונים, נפרדים ופרוקים, ארוזים בהתאם ובנפרד מהתחמושת שלהם. תחמושת חייבת להיות מובלת בהתאם לתקנות שהוצאו להובלת טובין מסוכנים על ידי ICAO ו IATA. יש להצהיר על פריטים אלו בהגעה לצ'ק-אין.
ב. נשק וכלי נשק לתצוגה ואספנות, חרבות, פגיונות ופריטים דומים אחרים, יובלו רק ככבודה נמסרת בהתאם לתקנות התובלה. יש להצהיר על פריטים אלו בהגעה לצ'ק-אין.
ג. סכינים לשימוש ביתי ופריטים אחרים דומים, יובלו רק ככבודה נמסרת בהתאם לתקנות התובלה. יש להצהיר על פריטים אלו בהגעה לצ'ק-אין.
7.3.6 אסור לך להכניס בכבודה הנמסרת כסף, תכשיטים, מתכות יקרות, מחשב נייד, מחשב נישא, פריטים אלקטרוניים אישיים, ניירות חשובים, מסמכים, דרכונים ומסמכי זיהוי אחרים. אי ציות להמלצות אלו פוטר אותנו מכל חבות הקשורה לאובדן, נזק, פגיעה, פגימה, הרס של הפריטים הנ"ל, שעלול להתרחש בזמן הטיפול, האחזקה וההובלה.
7.4 כבודה נמסרת:
7.4.1 כשהכבודה הנמסרת שלך מועברת לצ'ק-אין, היא מועברת למשמורת שלנו ואנו ננפיק תג זיהוי כבודה. אנו ממליצים לך לציין על הכבודה הנמסרת את שמך, כתובתך, ומספר טלפון שדרכו ניתן לצור איתך קשר.
7.4.2 הכבודה הנמסרת תובל באותו כלי טיס שבו אתה נוסע. אם זה אינו אפשרי מסיבות עצמאיות לשלנו, עלינו החובה להובילה ליעד שלך המפורט על הכרטיס האלקטרוני/הכרטיס הקבוצתי, במהירות המרבית האפשרית. הסכם נסיעת צ'ארטר כנפי משק תור בע"מ 1572/07. 12.2015. (PASSENGER CHARTER AGREEMENT MESHEK WINGS TOUR LTD. 1572/07.12.2015)
7.5 כבודה נישאת: 
7.5.1 הנך זכאי לשאת רק פריט אחד ככבודה נישאת אשר לא יעלה על 10 קילו ובמידות שלא יעלו על 55 ס"מ X 40 ס"מ X 20 ס"מ. יש לך הזכות לשאת מחשב נישא או נייד אחד במידות שלא יעלו על 55 ס"מ X 40 ס"מ X 20 ס"מ, ככבודה נישאת אך לא בנוסף לכבודת תא הנוסעים. מוצרים פטורים ממכס (דיוטי פרי) יהיה מותר להעלות לטיסה כפריט כבודת תא נוסעים נפרד. אם הכבודה הנישאת שלך חורגת מהמידות האלו או מהמשקל המפורט, עליה להיות מובלת ככבודה נמסרת. 
7.5.2 כלי נגינה שאינם נחשבים כמסוכנים בשל צורתם או נפחם יכולים להוות כבודה נישאת, בכפוף לסעיף 7.5.1. 
7.6 איסוף ומסירה של כבודה נמסרת:
7.6.1 הנך חייב לאסוף את הכבודה הנמסרת שלך בהגיעך אל היעד. אם אינך אוסף את כבודתך תוך פרק זמן סביר, כבודה כזו נלקחת לחזקתנו ואנו רשאים לגבות אגרת אחסון. אם כבודה זו אינה נתבעת ונאספת בתוך חודש אחד מיום הבאתה אל היעד, אנו רשאים לעשות בה שימוש בכל דרך שהיא, ללא כל חבות חומרית אלייך.
7.6.2 רק בעל הכבודה הנמסרת ובעל תג זיהוי הכבודה רשאי לאסוף את הכבודה.
7.6.3 הכבודה הנמסרת שאנו לוקחים לחזקתנו תימסר רק לבעליה בהינתן שהוא/היא מציגים את תג זיהוי הכבודה, או לכל אדם המוסמך באופן חוקי. 
7.7 בעלי חיים וחיות מחמד:
7.7.1 בתא הנוסעים מותר לשאת בעלי חיים וחיות מחמד השייכים לקטגורית חיות המחמד (חיות מחמד במשקל מקסימום של 6 ק"ג) חתולים או כלבים בכלובים מיוחדים. באחריות בעלי חיות המחמד להחזיקם לאורך הטיסה. 
7.7.2 בכדי לנסוע עם בעלי חיים וחיות מחמד (PETC) במדינה באיחוד האירופי, בעלי החיים וחיות המחמד נדרשים לעמוד בדרישות אלו: 
- בעלי מיקרו צ'יפ מושתל מתחת לעור; 
- בעלי אישור ותעודת בריאות; 
- בעלי חיסון נגד כלבת בתוקף; 
- בעלי דרכון לבעלי חיים וחיות מחמד מונפק על ידי וטרינר. 
7.7.3 לנוסעים הנוסעים עם בעלי חיים וחיות מחמד בתא הנוסעים יוקצו מושבים בשורה הלפני אחרונה, בכדי לא לגרום לכל חוסר נוחות לשאר הנוסעים. 
7.7.4 הובלת בעלי חיים וחיות מחמד ממוצעות, כלבים או חתולים מותר בחזקת המטוס (AVIH) בהינתן שבעלי חיים וחיות מחמד מעין אלו נשמרים בכלובים סטנדרטיים בהתאם לתקנות יאט"א (IATA), ושמספרם אינו עולה על שלשה בטיסה אחת. ההובלה תיעשה למול תשלום, כפי המצוין בנספח. המשקל הכולל של בעל החיים או חיית המחמד והכלוב, שניהם יחד, לא יעלה על 32 ק"ג. 
7.8 רובים, אקדחים ותחמושת
על מנת להוביל רובה או אקדח, עליך להיות בעל רישיון לשאת את אותו רובה או אקדח. הרובה או האקדח חייב להיות מובל ככבודה נמסרת, לא טעון ופרוק, כאשר התחמושת ארוזה בנפרד. 

8. התנהגות בתוך כלי הטיס
8.1 
אם אנו מעריכים את התנהגותך בתוך כלי הטיס כמסכנת את כלי הטיס או כל אדם או טובין שבתוכו, או כמטרידה את אנשי הצוות במהלך הטיסה, או שאינך מציית להוראות הצוות, כולל אלו הנוגעים לעישון, צריכת סמים ואלכוהול או שאתה מתנהג באופן כזה הגורר ומעורר חוסר נוחות, אי נוחות, נזקים או פציעה של נוסעים או אנשי צוות, אנו רשאים לנקוט בכל האמצעים הנדרשים בכדי למנוע המשך התנהגות כזו, כולל עצירה והדממה. אתה עלול להיות מורד מכלי הטיס ולהיות מנוע מכל נסיעה נוספת בכל זמן ולהיות נתבע תחת החוק הפלילי על העבירות שבוצעו בתוך כלי הטיס.
8.2 
אם בשל התנהגותך, אנו אנוסים להסיט את כלי הטיס ליעד שלא תוכנן מראש, ולחייב אותך לעזוב את כלי הטיס, אתה תשלם לנו את כל העלות כתוצאה מנחיתה אקראית זו ואת הכנסות הפוטנציאליים הנכפים עלינו על ידי הרשויות של המדינה שבה נחתנו.
8.3 
בכדי למנוע כל אי הבנה, אינך רשאי לצרוך כל משקה אלכוהולי שלא נרכש בתוך כלי הטיס שלנו. אנו שומרים את זכותנו לסרב להגיש, להציע או למכור משקאות אלכוהוליים לכל נוסע בתוך כלי הטיס אם הוא/היא מצויים כבר במצב שיכרות או מצב העלול להביא לגרימת שיכרות. 
8.4 מכשור אלקטרוני: 
מסיבות בטיחות טיסה, אנו יכולים לאסור או להגביל שימוש במכשירים אלקטרוניים בתוך כלי הטיס, כולל טלפונים ניידים, מחשבים ניידים ונישאים, מכשירי הקלטה ניידים, מכשירי רדיו נישאים, נגני תקליטורים, משחקים אלקטרוניים או מכשירי קליטה ושידור, כולל צעצועים הנשלטים בשלט רחוק.

9. נהלים אדמיניסטרטיביים
9.1 עניינים כלליים: 
עליך האחריות להשיג את כל המסמכים והאשרות (ויזות) הדרושות לנסיעה. אין לנו חבות להשלכות כתוצאה מחוסר היכולת להשיג את המסמכים או האשרות (ויזות) הדרושות.
9.2. מסמכי נסיעה: 
טרם הנסיעה עליך להגיש את כל מסמכי היציאה והכניסה, הבריאות ומסמכים אחרים, הנדרשים על פי החוק, התקנות, ההוראות או ההנחיות של המדינות המעורבות ועליך לאפשר לנו להעתיק ולשמור העתקים של מסמכים כגון אלו. אם לא תעמוד בדרישות אלו, או שמסמכי הנסיעה שלך אינם תקינים, אנו שומרים את הזכות לסרב להובלה. 
9.3 סירוב כניסה: 
אם כניסתך למדינה מסוימת מסורבת, הנך חייב לשלם כל כנס או אגרה המושתים עלינו על ידי הממשלה של המדינה הנדונה, ועלות ששילמת על הובלתך מהמדינה הזו. אנו לא נשלם לך חזרה את התעריף ששילמת עבור הובלתך אל המדינה בה כניסתך נאסרה. 
9.4 חבות הנוסע לקנסות, עלויות מעצר ועיקוב, וכו': 
אם אנו מחויבים לשלם כנסות או עונשים או לספוג עלויות כתוצאה מאי ציות וקיום שלך של חוקים, תקנות, הוראות או הנחיות, של המדינות המעורבות, הקשורים בנסיעה,או מאי יכולתך להגיש את המסמכים הדרושים, אתה תשלם לנו חזרה, על פי דרישה, כל סכום או הוצאה הקשורים בכך. הסכם נסיעת צ'ארטר כנפי משק תור בע"מ 1572/07. 12.2015. (PASSENGER CHARTER AGREEMENT MESHEK WINGS TOUR LTD. 1572/07.12.2015)
9.5 בידוק מכס: 
על פי דרישה של אנשי המכס או פקידים ממשלתיים אחרים, עלייך החובה להגיש את כבודתך לבדיקת מכס. לא תהייה לנו חבות על כל אובדן או נזק המתרחש במשך אימות זה או כתוצאה מאי ציותך להנחיות אלו.
9.6 בידוק בטחוני: 
טרם עליה לטיסה, עליך החובה לעבור בדיקה ביטחונית, הן לך והן לכבודתך.
9.7 הפרעה במקרה חירום במהלך הטיסה: 
אם אתה תחלה כשאתה בתוך כלי הטיס ובכדי שתקבל את העזרה הרפואית הדרושה, ואנו מעריכים כי נחיתת חירום בנמל התעופה הקרוב הינה לטובתך, עלייך החבות בתשלום של ההוצאות הרפואיות ועלויות השהות של משפחתך או חברייך המתלווים אלייך ולהוצאות העתידיות הקשורות בהובלתך מנקודת העצירה הבלתי מתוכננת ליעדך הסופי. אנו ממליצים להחזיק ביטוח נסיעה ובריאות בתוקף לתקופת נסיעתך.


10. חבות בגין נזק
החבות שלנו תיקבע בהתאם להגדרות ותנאי הסכם תחבורת הצ'ארטר שלנו ובהתאם להסכם הצ'ארטר שנחתם טרם טיסת הצ'ארטר בינינו ובין מוביל הצ'ארטר. חבותנו מוגבלת ואנו ממליצים לך לקחת ביטוח מתאים לנסיעה אותה אתה עומד לעשות. 

11. מועד אחרון להגשת תביעות או ביצוע פעולות
11.1 הודעה בדבר תביעה: 
קבלת כבודה על ידי מחזיק תג זיהוי הכבודה ללא כל תביעה עם המסירה היא עדות מספקת לכך שהכבודה נמסרה במצב נאות ובהתאם להסכם ההובלה, אלא אם אתה הצגת ראייה נגדית. אם אתה מבקש להגיש תביעה או לבצע פעולה בהקשר לנזק שנגרם לכבודה הנמסרת, עליך להודיע לנו עם זיהוי הנזק או לא יאוחר מ 48 שעות לאחר קבלת הכבודה הנמסרת. אם תבקש להגיש תביעה או לבצע פעולה בקשר למסירה באיחור של הכבודה הנמסרת, עליך להודיע לנו בתוך 7 ימים מהתאריך בה הכבודה הועברה אלייך. כל התביעות הללו יעשו בכתב. המועד האחרון לפתרון תלונות במקרה של אובדן כבודה הוא 45 יום מתאריך דיווח התלונה, והפיצויים ישולמו מקסימום עד 90 יום מתאריך דיווח התלונה. 
11.2 הגבלות על פעולות
כל זכות לפיצוי או שיפוי תבוטל אלא אם תפתח ותתחיל פעולה בתוך 2 שנים לאחר תאריך ההגעה ליעד או לאחר תאריך בו כלי הטיס היה מתוכנן להגיע או בתאריך בה ההובלה נעצרה. החלטת בית המשפט בו התיק נידון תאכוף את שיטת החישוב של תקופת ההגבלה.  
11.3 שינויים, תיקונים וביטולים
אף סוכן המועסק על ידינו או מיצג אותנו רשאי לשנות, לתקן או לבטל הוראות או תנאים של ההגדרות ותנאי הסכם תחבורת הצ'ארטר הללו.

12. פרשנות
הכותרות בכל פרק ובכל סעיף של הגדרות ותנאי הסכם תחבורת הצ'ארטר הללו הינם לנוחיות בלבד ואין לעשות בהן כל שימוש לפרשנות הטקסט.